Учитись важко, а учить –
ще важче.
Але не мусиш зупинятись ти .
Як учням віддаси усе найкраще,
То й сам сягнеш нової висоти.
Про професію
вчителя мріяла ще зі шкільної парти. Рідне слово, мамина пісня, бабусина казка,
природа рідного краю, талановитий хист улюблених учителів – це, мабуть, та
криниця, з якої черпала скарби для своєї душі, для своєї майбутньої професії –
професії вчителя.
Діти
початкових класів – «першовідкривачі» світу. Як? Де? Чому? Звідки? З подібними
запитаннями вони постійно звертаються до дорослих. «Подумай, доведи, порівняй,
відгадай, зроби висновок,»– так відповідаю на запитання цих «чомусиків»,
прагнучи розвинути їхній інтерес до світу, їхні фантазію, думку, мислення.
Саме для
розвитку пізнавального інтересу школярів та їхнього мислення у процесі навчання
застосовую різні типи нестандартних завдань: складання і розв’язування задач на
матеріалі довкілля та народних знань українців; вправи на розвиток уміння
висловлювати здогад, припущення; доводити справедливість певних тверджень;
виконання інтегрованих завдань-комплексів; використання цікавинок на уроках
(головоломки, загадки-вірші, задачі-казки, ребуси тощо).
Кожна дитина
має до чогось певні здібності. Моє завдання – відшукати найменші пагінці
таланту, розвивати їх. Адже в майбутньому трудовому житті стануть у пригоді
міцна пам'ять, пильне око, добрий смак, образне мовлення. Усе це виховується і
розвивається під час виконання різних вправ з логічним навантаженням.
Для розвитку
мислення школярів застосовую на уроках проблемні завдання. Наявні у них
суперечності викликають дискусію, спонукають до роздумів, пошуків і певних
висновків. Подобається школярам самостійно порівнювати, зіставляти певні факти
і явища, узагальнювати певні закономірності, виводити правила. А потім звіряти
свої міркування з матеріалом підручника. Такі вправи не тільки розвивають
мислення учнів, а й підсилюють упевненість, віру в свої здібності. Я згідна з
думкою відомих педагогів, що навчальна діяльність учнів початкової школи
повинна поєднуватися з елементами гри. Особливо спонукає дітей до активного
мислення ситуація, коли вони переконуються, що їм бракує знань. Спонукають
учнів до активного мислення на уроці різноманітні цікаві вправи, кросворди,
чайнворди, анаграми, які широко використовую при вивченні нового матеріалу та
закріпленні.
Цікавий
матеріал на уроках не тільки захоплює, змушує думати, а й розвиває
самостійність, ініціативу і волю дитини, привчає рахуватися з інтересами
товаришів. Засоби і прийоми навчання намагаюся використовувати комплексно, щоб
уникнути монотонного й одноманітного розв’язування вправ і задач, яке може
викликати в учнів відразу до навчання.
Працюю над формуванням самостійності учнів на уроках, впровадженням активних
форм роботи.
На уроках
застосовую фронтальні, групові, індивідуальні форми роботи з учнями, залучаючи
до роботи всіх, використовуючи різноманітний роздатковий матеріал, склалась
система роботи групового й індивідуального підходу до слабовстигаючих учнів у
ході уроку. Під час опитування звертаюсь до них частіше, ніж до інших учнів;
систематично перевіряю виконання домашніх завдань, заохочую, дозволяю
відповідати біля дошки, використовуючи малюнки або даю план відповіді.
В ході
вивчення нового матеріалу прищеплюю пізнавальний інтерес і підтримую увагу слабовстигаючих учнів через унаочнення.
Стараюсь
постійно слідкувати за новинками науково – методичної літератури, за
публікаціями періодичної преси щодо передового досвіду. Елементи досвіду
випробовую на своїх уроках, а ті, які дають найбільший ефект, широко впроваджую
в практику своєї роботи.
Та хоч би
скільки років працював учителем, труднощі в його роботі не зникають, лише
змінюється їх характер. Добре розумію, які великі обов’язки покладаються на
педагога нині. Проте переконана в одному: хоч би які завдання ставила
сучасність, незмінним залишається одне – велика любов до дітей.
gf
gf
Немає коментарів:
Дописати коментар